Εκδρομή / excursion / Ausflug

Αξιοθέατα του χωριού

Εκδρομή Προσκύνημα στον τόπο καταγωγής του Αγίου Κοσμά του Αιτωλού
στο Μέγα Δένδρο Αιτωλοακαρνανίας

Ο ΦΙΛΟΠΡΟΟΔΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΓΙΟΥ ΚΟΣΜΑ ΓΡΕΒΕΝΩΝ "Ο ΑΓΙΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ" πραγματοποίησε εκδρομή-προσκύνημα στον τόπο καταγωγής του Αγίου Κοσμά του Αιτωλού, στο Μέγα Δένδρο Θέρμου, Αιτολωακαρνανίας, τη Τετάρτη και Πέμπτη 16 και 17 Σεπτεμβρίου 2009. Συμμετείχαν στο προσκύνημα 48 άτομα, 30 άτομα από τον χωριό μας και 18 άτομα από τα γύρω χωριά (Κυδωνιές, Οροπέδιο και Μέγαρο). Μαζί μας ήταν ο Παπαφάνης από το Μέγαρο, ο παπάς του χωριού μας Παπακώστας Βασιλειάδης, ο Αντιδήμαρχος του Δήμου Αγίου Κοσμά κ. Κεφαλάς Ευθύμιος,  η Εκκλησιστική Επιτροπή του χωριού και το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου  "Ο ΑΓΙΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ".
Η εκκίνηση έγινε από το χωριό την Τετάρτη 16/9/2009, μπροστά από την εκκλησία του Αγίου Κοσμά, στις 7 το πρωί. Στη διασταύρωση πήραμε δύο βαντσιώτες, από τις εκκλησιές πήραμε δύο Βιβισνούς, από το Σιλιό πήραμε τους Μεγαριώτες, από τη Βιλιά τους Βιλιώτες και τέλος πήραμε  μερικούς από τα Γρεβενά και ξεκινήσαμε, το δρομολόγιο ΓΡΕΒΕΝΑ-ΙΩΑΝΝΙΝΑ-ΑΡΤΑ-ΑΜΦΙΛΟΧΙΑ-ΑΓΡΙΝΙΟ-ΘΕΡΜΟ.

(Το Video είναι από τον δικτυακό χώρο ToVoion.com)

Πρώτη στάση έγινε στα Ιωάννινα για καφέ. Το ταξίδι μας συνεχίσθηκε, για να φθάσουμε στην Άρτα. Εκεί μείναμε αρκετή ώρα θαυμάζοντας το θρυλικό γεφύρι. Στη συνέχεια περνώντας από την Αμφιλοχία φθάσαμε στο Αγρίνιο. Βγαίνοντας από το Αγρίνιο, 30 χιλ. ΒΑ φθάσαμε στον προορισμό μας, στο Θέρμο, στην ορεινή Τριχωνίδα. Το ξενοδοχείο που μείναμε ήταν υπέροχο, πάνω στο λόφο "Πανόραμα" του Θέρμου, έχοντας θέα σε όλη την γύρω περιοχή.

Αφού ξεκουραστήκαμε στα δωμάτιά μας, το απόγευμα ξεκινήσαμε για το Μέγα Δένδρο, το χωριό του Αγίου Κοσμά, 2 χιλ. από το ξενοδοχείο μας.

Στο Μέγα Δένδρο, υπάρχουν τα θεμέλεια του πατρικού σπιτιού του Αγίου, ένα εκκλησάκι και πιό πέρα στο κοιμητήριο του χωριού, ο τάφος των γονιών Του. Στις 6 το απόγευμα βρεθήκαμε στο Μοναστήρι του Αγίου Κοσμά, 500 μέτρα πρίν από το χωριό του, το Μέγα Δένδρο, για να τελέσουμε Εσπερινό. Εκεί μας υποδέχτηκε με μεγάλη συγκίνηση η Ηγουμένη της Μονής με τη συνοδεία της, ο δήμαρχος Θέρμου κ. Πορφύρης Θεόδωρος, καθώς και ο συγχωριανός μας Μπαζάκας Χρήστος.

Μετά τον Εσπερινό, επισκεφθήκαμε το Μοναστήρι της Αγίας παρασκευής στο χωριό Μάνδρα, το οποίο στα χρόνια της Τουρκοκρατίας ήταν και κρυφό σχολειό. Στο Μοναστήρι υπάρχουν κέρινα ομοιώματα, αναπαράσταση του κρυφού σχολείου.

Επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο, για να ξυπνήσουμε την άλλη μέρα στις 6 το πρωί, καθώς στις 7 θα γινόταν η Θεία Λειτουργία. Η συγκίνηση όλων κατά τη Θεία Λειτουργία ήταν φανερή. Μετά τη Θεία Λειτουργία και την Αρτοκλασία, η Ηγουμένη της Μονής του Αγίου Κοσμά με τη συνοδεία της, μας κέρασε καφέ και γλυκό.

Στη  συνέχεια επισκεφθήκαμε το  Θέρμο και το Αρχαιολογικό του Μουσείο.

Επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο, φάγαμε για μεσημέρι και πήραμε για το γυρισμό. Η διαδρομή μας ήταν ΘΕΡΜΟ-ΝΑΥΠΑΚΤΟΣ-ΓΕΦΥΡΑ ΡΙΟΥ-ΜΕΣΟΛΛΟΓΙ. Μετά από 2 ώρες, πάνω από την ορεινή Ναυπακτία, δισκολευτήκαμε λίγο, αλλά η ομορφιά της Nαυπάκτου μας αποζημίωσε. Μετά τη Ναύπακτο, αφου πατήσαμε και λίγο θάλλασσα, είδαμε τη γέφυρα του Ριου, φύγαμε για Μεσολλόγγι.

Στο Μεσσολόγι επισκεφθήκαμε τον κήπο των Ηρώων.
Τελευταία στάση για καφέ στα Γιάννενα και κατά τις 9 το βράδυ είμασταν στο χωριό.

Διήμερη εκδρομή

Εκκλησιές Γρεβενών

Κυπαρίσσι Γρεβενών

Μέγαρο Γρεβενών

Δημιουργήθηκε απο τον Πολιτιστικό Σύλλογο Αγίου Κοσμά "Ο ΑΓΙΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ"  για την ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς του χωριού μας και την ενημέρωση των απανταχού Αγιοκοσμιτών